woensdag 14 januari 2015 / HUMAN/VPRO /

Televisie / ArgosTV Medialogica

De wereld volgens Russia Today

In 2005 werd de Russische internationale televisiezender Russia Today opgericht, maar de afgelopen jaren raakte de zender in opspraak. Argos-TV Medialogica onderzoekt het in de reportage De wereld volgens Russia Today.

 

 

Hoeveel invloed heeft het Kremlim of nog specifieker president Vladimir Poetin op Russia Today? Dat is de vraag. Vooral tijdens de crisis op de Krim en de ramp met MH17 spraken critici schande over de praktijken bij de Engelstalige nieuwszender, de zender die beweerde dat de raket die MH17 neerhaalde eigenlijk bedoel was voor het vliegtuig van Poetin. In hoeverre dient Russia Today als een propagandamachine?

 

Betrokkenen aan het woord


Argos-TV Medialogica spreekt oud-medewerkers en media-analisten. Hoe is het om het door de Russische staat gefinancierde Russia Today te werken? Wat is de Russische kijk op de werkelijkheid? En is het in Rusland wel mogelijk om meningen en feiten gescheiden te houden?